15-09-08

De Corfu-tapes: deel 3

Wat vooraf ging: Monster en Sneeuwwitje zijn op Corfu en hebben eindelijk enkele uitstapjes kunnen boeken. Ze hebben enkele Vlamingen leren kennen die met hen mee op tocht trekken. De eerste busrit naar Corfu-stad ging Sneeuwwitje niet zo goed af, maar er staan er nog veel meer op het programma. Als dat maar goed gaat?

Corfu-tape 5. De volgende ochtend zaten we weer voor de ingang van het reisbureautje, te wachten tot onze stressy homo wakker was en ons naar de bus bracht. We moesten een hele poos wachten (de te-laat-cultuur indachtig) maar uiteindelijk konden we vertrekken: onze Antwerpse tante, Monster en ik op weg naar de Paleokastritsa-tour. Ik was eindelijk aan de bus gewend, gelukkig maar. Onze eerste stop was bij Kumquat-distillery. Daar kregen we uitleg over het bedrijf en het distilleren van de vruchtjes, waarna we mochten proeven (van het kumquatdrankje, maar ook andere likeurtjes die ons beter bevielen) en in het winkeltje iets kopen. We kochten een klein potje kumquatconfituur voor Einstein, en daarna konden we weer de bus op. Volgende stop was een Byzantijns klooster. Het klooster zelf stelde niet zoveel voor, er was een klein museumpje in gevestigd, maar de tuin was wel mooi. Helaas konden we er echt niet lang blijven, want we moesten verder naar de volgende stop: de stranden van Paleokastritsa. Daar hadden we veel tijd om te eten, van het strand te genieten en eventueel een watertaxi naar de grotten te nemen. Dat kostte nog eens extra geld, dus besloten we dat niet te doen. We gingen in de plaats daarvan dus eerst een slaatje eten - het mooiste slaatje dat ik ooit gezien heb trouwens - en daarna wilden we even op het strand zitten. Het was echter nog tien keer warmer dan in ons eigen stadje, dus we hielden het bakken niet lang vol. Dan maar terug naar een schaduwrijk terrasje voor nog een drankje, voordat we terug verder gingen met de bus. Volgende stop: Bella Vista, het plekje met het mooiste uitzicht over dit deel van Corfu. We gingen naar boven met de lift, dronken een frisse ice-tea (veel drinken was echt nodig) en daarna gingen we weer verder. Het einde van de trip was bijna in zicht, maar eerst werden we nog even afgedropt in een dorpje waar het ene naast het andere olijfproductenwinkeltje was. Ik heb heel wat olijfjes 'geproefd', maar ik vond het niet echt de moeite om te kopen... Tenslotte keerden we dus weer hotelwaarts, waar we bijna meteen weer aan tafel konden. En dan nog een rustig avondwandelingetje, en bedje in...

Corfu-tape 6. De volgende dag stond er eigenlijk niets op ons programma, dus was het nog eens tijd voor een beetje nietsdoen. We trokken wel even naar het dorpje om een paar tijdschriften te kopen (mijn boeken waren op) en nog een beetje eten en drinken in te slaan, maar voor de rest was het lekker luieren. Buiten bij het zwembad, maar toen het daar echt te heet werd verhuisden we naar ons terras, waar toch nog een beetje schaduw en wind te vinden was. We pakten ook al een groot deel van onze spullen in, zo hoefde dat morgen niet nog als we laat thuiskwamen. En zo verdeden we dus onze dag, tot we 's avonds weer naar buiten konden. Op zoek naar een moederdagcadeautje vooral, want de volgende dag zou daar geen tijd meer voor zijn. Het was niet makkelijk om te besluiten wat we zouden nemen, want wij hebben natuurlijk de Beste Mamie van de wereld, en dan is het eerste niet echt het beste. Uiteindelijk vonden we toch de koop van ons leven, en konden we weer terugkeren. Toch maar nog eens vroeg in bed vandaag, morgen zou het weer een drukke, warme dag worden!